horse or not.

Jag pratade med min kusin häromdagen. Hon frågade mig om en lägenhet var viktigare än ha en häst. Jag hade inte tänkt så mycket på det, men då fick jag verkligen en frågeställare alltså. Såklart inte lägenheten är viktigare än häst, men. Det är ju detdär sablans 'men'et' som förstör allting. Jag blir less på det, det blir jag. Jag blir påverkad av mina föräldrar som är ständigt negativ av ronna, mhm, hur kul? Klart man dras med in i skiten om man får höra samma saker varje dag. Men iaf, för mamma får jag göra hur jag vill fast jag vet hon inte vill jag ska ha ronna. Har jag inte ronna kvar får jag antingen en lägenhet eller hund, men vill inte behöva känna att jag har bytt ut ronna mot nått sådant, hon betyder mycket mer för mig än det faktiskt.
 
Tänker skriva någa postitiva och negitiva saker med häst och lägenhet.
 
Att ha lägenhet..

↑ ( tummen upp)
 
* man slipper gå upp tidigt på mornarna för att hinna med en buss

* man kan ha folk där hur man vill och när man vill

* man kan ha fester där utan att behöva fråga sig runt om folk har fester planerade

* man lär sig hur det är att vara vuxen, laga mat, städa, tvätta osv.

↓ ( tummen ner)
 
* man får städa själv

* Laga mat själv *

* städa efter sig på fester

* köpa massa saker

* betala flera tusen i månaden

DEtta är bara några få saker som jag tycker är negatift och positivt med att ha lägenhet/häst.
 
Att ha häst..

↑ ( tummen upp)

* Man får en bästa vän

* man har alltid något att göra
 
*man kan rida när man vill

* man kan mysa med hästen utan att vara rädd att den ska tycka bättre om någon annan ;) 
 
* man blir alltid glad om man är ledsen.


↓ ( tummen ner)
 
* Man får mocka varje eviga dag

* sjukt mycket tid varje dag om du har ont om tid

* får lägga ut ca 1000 cr i stallhyra, 800 med hovslagare och några hudra extra för annat per månad. Dock betalar jag inte så mycket i stallhyra och inte så mycket med hovslagare då jag har valt och sko av henne.

* Man måste planera efter hästen

* måste egentligen rida varje dag i alla väder, dock gör inte jag det..
 
ja listorna kan bli långa! 

Kommentarer

Kommentera här:

Namnet tack!:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg?:

Lätta hjärtat nu då:

Trackback
RSS 2.0